onsdag8 maj

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Starta din prenumeration

Prenumerera

Så blev varumärkenas tv-serier framgångsrik employer branding

Resumé insikt

✓ Nådde högstadieeleverna på Tiktok ✓Inspirerades av Ica-såpan ✓ Största satsningen någonsin ✓ Navet i strategin  ✓ Ansökningarna tredubblades


Charlie Forsberg lämnar TV4

Folk på väg

”Mediebranschen kommer alltid att ligga nära mitt hjärta”

Innehåll från Resumé & Dagens Media Event

Dags för Framtidens Marknadsavdelning: Säkra din plats redan idag

Innehåll från Resumé & Dagens Media Event


Strategen: Därför kommer trollfabriker växa som fenomen

Resumé insikt

Kampanjstrategen Jakob Ohlsson om SD:s trollfabrik: ”Det är innovativt – och skrämmande”


Normal kritiseras för marknadsföring mot barn

Morgonsvepet

Butikskedjan Normal kritiseras för hur de marknadsför sig mot barn på Tiktok, Jimmie Åkesson vet ingenting om trollfabriker och Nordkoreas tidigare pr-chef är död – det och lite till i onsdagens morgonsvep.


Max hållbarhetsposition kritiseras i granskning – experten: ”Så bör de agera nu”

Varumärke

Max klimatkompensation i blåsväder: ”Viktigt att de kan leverera”


Byrån varslar efter förre vd:ns avgång: ”Ett trögt läge”

Byråer

De tvingas bort från byrån på grund av konjunkturen


Vem äger berättelsen om det nya Sverige?

Krönika

Arash Gilan om den ökande mängden rasism på X: ”Hanif Bali spred det inlägget”


Byråerna slås ihop – och blir Inbold: ”Är unik i sitt slag”

Byråer

130 medarbetare i Stockholm, Köpenhamn och Saigon: ”Har dejtat och dansat i nio månader”


Efter EU-förbudet: Så hanterar varumärkena sina egna hållbarhetsmärkningar

Varumärke

EU tar tuffare tag mot greenwashing – så påverkar det bolagen ✓ ”Vi är faktabaserade” ✓ H&M: ”Det finns ett behov” ✓ Juristens tips


Så jobbar Malmös kommunikatörer för att motarbeta desinformation kring Eurovision: ”Högt tryck”

Media

Islamistisk extremism har gjort musikfesten till ett högriskevent ✓ ”Intensivt arbete” ✓ ”Vi har gjort många saker” ✓ Israels uppmaning


Mediebyråcheferna: Så blir 2024

Annonsörer

Sveriges mediebyråchefer om största utmaningarna framåt ✓ ”Marknaden svår att förutspå” ✓ ”Prisbilder kommer att förflyttas” ✓ Byråerna som vinner mark


Folklistan vill kanalisera politikerföraktet – hela vägen till världsherravälde

Helgintervjuer

Sara Skyttedal och Jan Emanuel i stor intervju om ✓ Påstötningarna från pr-byråer ✓ Problemet med dagens politiker ✓ ”Falska och icke-autentiska”


Kombinerar byråjobb med författarskap: ”Skulle jag skriva på heltid skulle jag vara helt värdelös”

Byråer

Släpper sin andra bok: ”Jag distanserade mig från det praktiska jobbet på byrån”


Byrån dumpade priset – nu är prestigeuppdraget olönsamt: ”Svårtolkat”

Resumé insikt

Granskning: Tittade på träd – fakturerade 15 000 kronor ✓ Kritiken: ”Ingen vinner på att det lägsta priset väger tyngst”


Coop går ut i reklampitch – då hänger F&B löst: ”Vi ser över vårt samarbete”

Byråval

Turbulent tid för dagligvarujätten ✓ Konceptet behövdes pausas ✓ Toppkandidaterna som kan ta över uppdraget


Här är de avgörande kreativa trenderna i lågkonjunktur

Reklam

Under tolv månader av ekonomisk torka och kreativ kris glimrar då och då briljansen fram ✓ Onlyfans ✓ Epadunk


Tar examen mitt i krisen – så ser reklamstudenterna på framtiden

Talang

Arbetsmarknaden inom kommunikation är tuffare än på länge ✓ Oron inför examen: ”Lätt att känna sig maktlös” ✓ Lockelsen i att jobba med reklam ✓ Frilansar som promptograf