lördag4 maj

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Starta din prenumeration

Prenumerera

Folklistan vill kanalisera politikerföraktet – hela vägen till världsherravälde

Helgintervjuer

Sara Skyttedal och Jan Emanuel i stor intervju om ✓ Påstötningarna från pr-byråer ✓ Problemet med dagens politiker ✓ ”Falska och icke-autentiska”


Strategin bakom ljudjättens varumärkessamarbeten: ”Våga vara djärv”

Varumärke

Bang & Olufsen om oväntade partnerskap och den pusslande varumärkesstrategin ✓ Utmaningarna ✓ ”Både svårt och spännande”


Så blev reklambyrå ett fult ord

Makro

Här är omvärldsbevakningen du inte får missa ✓ Veckans Tiktok-spinn ✓ Reklamkriget har börjat ✓ Libaneserna gör det igen


Mediebyråcheferna: Så blir 2024

Annonsörer

Sveriges mediebyråchefer om största utmaningarna framåt ✓ ”Marknaden svår att förutspå” ✓ ”Prisbilder kommer att förflyttas” ✓ Byråerna som vinner mark


Kombinerar byråjobb med författarskap: ”Skulle jag skriva på heltid skulle jag vara helt värdelös”

Byråer

Släpper sin andra bok: ”Jag distanserade mig från det praktiska jobbet på byrån”


City Gross väljer ny huvudbyrå: ”Konkurrensen om matvarukunderna är stenhård”

Byråval

Kedjan vill förstärka sin positionen på marknaden: ”Byrån mötte bäst våra förväntningar och krav”


Byrån dumpade priset – nu är prestigeuppdraget olönsamt: ”Svårtolkat”

Resumé insikt

Granskning: Tittade på träd – fakturerade 15 000 kronor ✓ Kritiken: ”Ingen vinner på att det lägsta priset väger tyngst”


Coop går ut i reklampitch – då hänger F&B löst: ”Vi ser över vårt samarbete”

Byråval

Turbulent tid för dagligvarujätten ✓ Konceptet behövdes pausas ✓ Toppkandidaterna som kan ta över uppdraget


Prime stärker kriserbjudandet med tung profil: ”Snabba och träffsäkra råd”

PR

Pr-byrån knyter till sig Göran Perssons tidigare presschef


Här är de avgörande kreativa trenderna i lågkonjunktur

Reklam

Under tolv månader av ekonomisk torka och kreativ kris glimrar då och då briljansen fram ✓ Onlyfans ✓ Epadunk


Tar examen mitt i krisen – så ser reklamstudenterna på framtiden

Talang

Arbetsmarknaden inom kommunikation är tuffare än på länge ✓ Oron inför examen: ”Lätt att känna sig maktlös” ✓ Lockelsen i att jobba med reklam ✓ Frilansar som promptograf


Här är riksdagspartiernas EU-kampanjer: ”Det är ett viktigt val”

Kampanj

Resumé sammanställer partiernas EU-kampanjer ✓ Budskapet: ”Mitt Europa bygger murar” ✓ Så stor budget har partiernas kampanjer


Här är byråernas nya kunder: ”58 nya uppdrag”

Byråer

Resumé sammanställer kundvinsterna senaste halvåret ✓ Vinnarna och förlorarna i Byråsverige ✓ ”Här jobbar vi kreativt”


H&M dubbelfälls igen för ”sjukligt smala” modeller – sjätte gången i år

Reklam

Klädjätten kritiseras igen – anklagas för att idealisera ”ohälsosamt” ideal


Väckte ilska hos pensionärer – nu frias Ikeas reklamfilm


Här är greppet som Telia testar för första gången

Kampanj

Konceptet ”Det är Telia” utvecklas vidare


Reklam på nedbrunna Børsen anklagas för att vara olaglig

Makro

Här är de viktigaste nyheterna från våra grannländer ✓ Försäljningen sviker och bilannonsörerna drar i handbromsen


Varför lockar reklambranschen?

Krönika

Sök dig hit om du älskar sovmorgon och lediga eftermiddagar, skriver Resumés krönikör


Vd:n lämnar Valtech Radon: ”Fått mindre hopp om den kreativa branschens förmåga”

Reklam

Ylva Lindberg tycker sig se en liten rörelse i branschen som känner att det skaver ✓ ”Man vaknar upp”