onsdag8 maj

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Starta din prenumeration

Prenumerera

Max hållbarhetsposition kritiseras i granskning – experten: ”Så bör de agera nu”

Varumärke

Max klimatkompensation i blåsväder: ”Viktigt att de kan leverera”


Byrån varslar efter förre vd:ns avgång: ”Ett trögt läge”

Byråer

De tvingas bort från byrån på grund av konjunkturen


Vem äger berättelsen om det nya Sverige?

Krönika

Arash Gilan om den ökande mängden rasism på X: ”Hanif Bali spred det inlägget”


Byråerna slås ihop – och blir Inbold: ”Är unik i sitt slag”

Byråer

130 medarbetare i Stockholm, Köpenhamn och Saigon: ”Har dejtat och dansat i nio månader”


SD:s trollfabrik avslöjad av wallraffande reporter

Morgonsvepet

TV4:s Kalla Fakta avslöjar hur Sverigedemokraterna driver anonyma trollkonton och hur partiet försöker dölja kopplingen till nyhetskanalen Riks. Läs mer i morgonsvepet.


Efter EU-förbudet: Så hanterar varumärkena sina egna hållbarhetsmärkningar

Varumärke

EU tar tuffare tag mot greenwashing – så påverkar det bolagen ✓ ”Vi är faktabaserade” ✓ H&M: ”Det finns ett behov” ✓ Juristens tips


Så jobbar Malmös kommunikatörer för att motarbeta desinformation kring Eurovision: ”Högt tryck”

Media

Islamistisk extremism har gjort musikfesten till ett högriskevent ✓ ”Intensivt arbete” ✓ ”Vi har gjort många saker” ✓ Israels uppmaning


Väska i glas visar transparensen i Skandias nya bolånekampanj

Kampanj

Här är första resultatet i bankens samarbete med nya byrån: ”Känns oerhört roligt”


Mediebyråcheferna: Så blir 2024

Annonsörer

Sveriges mediebyråchefer om största utmaningarna framåt ✓ ”Marknaden svår att förutspå” ✓ ”Prisbilder kommer att förflyttas” ✓ Byråerna som vinner mark


Folklistan vill kanalisera politikerföraktet – hela vägen till världsherravälde

Helgintervjuer

Sara Skyttedal och Jan Emanuel i stor intervju om ✓ Påstötningarna från pr-byråer ✓ Problemet med dagens politiker ✓ ”Falska och icke-autentiska”


Veckans värvningar: Uppdatera dig med senaste rekryteringsnyheterna

Folk på väg

Resumé sammanfattar rörelserna på arbetsmarknaden 29 april till 5 maj 2024.


Strategin bakom ljudjättens varumärkessamarbeten: ”Våga vara djärv”

Varumärke

Bang & Olufsen om oväntade partnerskap och den pusslande varumärkesstrategin ✓ Utmaningarna ✓ ”Både svårt och spännande”


Kombinerar byråjobb med författarskap: ”Skulle jag skriva på heltid skulle jag vara helt värdelös”

Byråer

Släpper sin andra bok: ”Jag distanserade mig från det praktiska jobbet på byrån”


City Gross väljer ny huvudbyrå: ”Konkurrensen om matvarukunderna är stenhård”

Byråval

Kedjan vill förstärka sin positionen på marknaden: ”Byrån mötte bäst våra förväntningar och krav”


Byrån dumpade priset – nu är prestigeuppdraget olönsamt: ”Svårtolkat”

Resumé insikt

Granskning: Tittade på träd – fakturerade 15 000 kronor ✓ Kritiken: ”Ingen vinner på att det lägsta priset väger tyngst”


Coop går ut i reklampitch – då hänger F&B löst: ”Vi ser över vårt samarbete”

Byråval

Turbulent tid för dagligvarujätten ✓ Konceptet behövdes pausas ✓ Toppkandidaterna som kan ta över uppdraget


Här är de avgörande kreativa trenderna i lågkonjunktur

Reklam

Under tolv månader av ekonomisk torka och kreativ kris glimrar då och då briljansen fram ✓ Onlyfans ✓ Epadunk


Tar examen mitt i krisen – så ser reklamstudenterna på framtiden

Talang

Arbetsmarknaden inom kommunikation är tuffare än på länge ✓ Oron inför examen: ”Lätt att känna sig maktlös” ✓ Lockelsen i att jobba med reklam ✓ Frilansar som promptograf