När bör du se över dina budskap?
Vad kännetecknar säljande budskap?
Källorna till fungerande budskap
Vad ska företagspresentationen innehålla?
Företagsprofilering på webben
Viktigt när du ställer ut på en mässa
Konsten att nå ut med sitt budskap

Halvera dina dubbla budskap

Har du barn? Erkänn att det är svårt att betrakta dem med andras ögon. Likadant är det med det du producerat på arbetstid. Det är lätt hänt att du berättar det du så gärna vill berätta. Och inte det som mottagaren vill veta. Ett bra budskap hittar du inte bara i de egna korridorerna. Viktiga ledtrådar ligger också gömda i nyckelbeslutfattarnas behov.

Vill du väcka intresse och sälja? Erfarenheten visar att du då ska använda budskap som:

Adresserar en människa och inte ett företag
Riktar sig till en bestämd/tydlig målgrupp
Har sitt ursprung i målgruppens verklighet
Adresserar nyckelbeslutfattarens utmaningar
Baserar sig på en unik insikt om målgruppen
Skiljer mellan konkurrensfördel och konkurrensförutsättning
Tar hänsyn till omvärldsfaktorer och imponerar med en hög "wow-faktor"
Är både funktionella och emotionella
Förmedlar all kundnytta
Dödar myter
Tar tjuren vid hornen och adresserar frågan varför inte anlita oss
Engagerar alla nyckelbeslutsfattare
Följer en röd tråd över tid
Går att begripa
Följer produktens/tjänsten livscykel

© 2009 MEINCO AB MALMÖ SWEDEN | WEBBPRODUKTION AV J5 GRUPPEN