När bör du se över dina budskap?
Vad kännetecknar säljande budskap?
Källorna till fungerande budskap
Vad ska företagspresentationen innehålla?
Företagsprofilering på webben
Viktigt när du ställer ut på en mässa
Konsten att nå ut med sitt budskap

"Erfarenheten hjälper dig att känna igen ett misstag – när du begår det på nytt."

Christian Meincke har 25 års erfarenhet av såväl framgångar som misstag i företag av alla storlekar och i många olika branscher. Som VD, marknadschef och andra positioner på främst sälj- och marknadssidan. Men också som kommunikationskonsult de senaste 10 åren. Han har erfarenhet från cirka 50 olika företag och över 300 lanseringar och KAM-presentationer. Det har varit produkt- och tjänsteproducerande företag. Privat och offentlig sektor. Snabbrörligt och sällanköpsvaror. Konsumentprodukter och business to business. Med Christians erfarenheter – borde han verkligen ha lärt sig något.

Erfarenheter produkter/branscher:

Bageri
Bake off
Banktjänster
Boende
Bygg
Detaljhandel
Fastighetsförmedling
Förlag
Förpackningar
Glasögon
Golv
Grossistverksamhet
Hotelltjänster
Hygienprodukter
Industriförnödenheter
Internettjänster
IT-mjukvara
Jordbruksmaskiner

Jordbruksprodukter
Kemtekniska produkter
Kläder
Konfektyr
Konsulttjänster
Livsmedel
Mediaförmedling
Medicinteknik
Målarfärg
Reklam
Sportartiklar
Storkök
Supply Chain Management
Telefoni
Textilservice
Varvsindustri
Vitvaror
Värmepumpar

Erfarenheter företagsvarumärken

Alfa Laval Agri, Amica, Amer Sports, Beijer Tech, Berendsen, BBGR, Broberg & Co, Brödmästarna, Bjurfors, Bygg Upp, Drivec, Euroseek, Fazer, Finax, Findus, Freds La Mote, Final, Froca, Gröna Staffans Gården, Hilton, Hoya, Kabe, Kockums Computer Systems, Konovalenko, Kommunlitteratur, Kährs, Lever, Mariannes Farm, MA System, Mellanrummet, MeinCo, Mediasupport, Metro, Mölnlycke, Nestlé, Netch, Nolato, Order, Teknos Pro Line, Pipe Chain, Projeko, Resurs Bank, Rexam, Sardus foodpartners, Schulstad Bake Of, SmurfitKappa, Skiselector, Sova, Sparbanken Syd, Synologen, Telia, Teknos, Topflight, Tribon Solutions, Turun Saippua, Unilever Bestfood, Victoria Park

Erfarenheter varumärken

Alfa Laval Agri, Amica, Amer Sports, Axe, Andy, Beijer Tech, Berendsen, BBGR, Broberg & Co, Brödmästarna, Bio Luvil, Bjurfors, BOB, Bona, Bygg Upp, Cheerios, Chickyworld, Comfort, Coral, Dumle, Dove,Drivec, Ekströms, Euroseek, Fazer, Fazer Blå, Felix, Final, Finax, Findus, Fitness, Freds, Froca, Geischa, Gröna Staffans Gården, Hilton,Hoya, I Feel Good, Idealiskt, Kabe, Kina, Kitkat, Konovalenko, Kronfågeln, Kockums Computer Systems, Kährs, La Mote, Lenina, Lever, Lion, LV, LUX, Lipton, Mariannes Farm, MA System, Mister Crisp, MeinCo, Meaning Green, Metro, Nescafé, Nestlé, Nesquik, Netch, Nolato, Nordica, Libero, Lenina T, Omo, Order, Pro Line,Palle Kuling, Pasta Benine, Prickar, Pepsodent, Pipe Chain, Pierre Robert, Pussi, Resurs Bank, Rexona, Rexam, Sardus, Schulstad Bake Of, SmurfitKappa, Spira, Skiselector, Sova, Sparbanken Syd, Sun, Surf, Synologen, Telia, Teknos, Timotej, Topflight, Tribon Solutions, Turun Saippua, Tvätta, Unilever Bestfood, Via, Victoria Park, Vileda, Wettex, Wienernougat, Ädel, Önos

 

© 2009 MEINCO AB MALMÖ SWEDEN | WEBBPRODUKTION AV J5 GRUPPEN