All dokumentation om sjukskrivningar, rehabärenden och det systematiska arbetsmiljöarbetet samlat på ett ställe i datorn

FlexibilitetAllt du behöver när du behöver det

Människorna i er organisation är det viktigaste som finns – så se till att ni på ett självklart sätt har tillgång till rätt underlag för de diskussioner och beslut som rör dem. Gör det genom att samla all dokumentation kring sjukdom, sjukskrivningar, rehabärenden och det systematiska arbetsmiljöarbetet på ett strukturerat sätt.
Personer som mår bra på arbetsplats hjälpta av Miljödata

SjälvklarhetEnkelhet och tydlighet skapar möjligheter

Låt alla i er organisation fokusera på att bli och fortsätta må bra istället för att klura på hur arbetsmiljöarbetet skall gå till. Varje gång som du som medarbetare eller del av HR-organisationen behöver göra något, skall det finnas ett enkelt och självklart sätt att göra det på.
Människor som tittar på dator för att se personalärenden

EffektivitetEn smart verksamhet där saker sker automatiskt

Oavsett var i organisationen du jobbar, blir arbetet med allt som rör personalärenden bättre om vi kan få en del saker att bara ske, automatiskt. Informationsutskick, notiser, påminnelser och en hel massa annat. Så kan du istället fokusera på att prata med och ta hand om människorna runt omkring på din arbetsplats.
Personer som skapar plan för arbetsmiljöarbete

TydlighetEn organisation med både riktning och plan

Att tänka efter före och ha möjlighet att skapa en plan för ditt arbetsmiljöarbete kommer göra allt både lättare och bättre. Så vet alla, HR, ledare och medarbetare, alltid vad som skall ske imorgon, nästa vecka och månad. Och med den vetskapen har du skapat förutsättningar för en trygg arbetsplats.
  • mer än 100000

    chefer arbetar i våra system

  • mer än 85%

    av Sveriges kommuner är kunder till oss

  • mer än 600

    installationer runt om i Sverige

Så här går installationen till
Fokus på att lyssna vad som sägs

1. Vi lyssnar på er

Alla våra samarbeten har börjat med att vi lyssnat på kundens behov och förutsättningar. Är det något vi verkligen tycker om, är det att ta in och bygga förståelse för våra kunders vardag.

Möjlighet att anpassa och justera

2. Vi anpassar för er

Varje organisation är unik med egna utmaningar och vi älskar att skapa en lösning som passar just er situation och förutsättningar. Men vill du så kan du lika gärna utgå från våra förberedda ”standardinställningar” och kanske anpassa längre fram om ni vill.

Checkar av och får igång systemet får arbetsmiljö

3. Vi får igång er

Vi är med er hela vägen när det är dags att starta upp med systemen. Vårt sätt att få er att komma igång, vår ”process”, bygger på två saker – hur er verksamhet ser ut och vår 30 åriga erfarenhet. Ihop blir det garanterat bra.

Människa i fokus Miljödata tar hand om

4. Vi tar hand om er

Vi tar om hand om dig och er, vi lovar. Vi kommer inte att lämna er vind för våg så fort systemen är på plats. Utbildning, support och vidareutveckling – allt handlar om att er organisation och medarbetare skall fungera så bra som möjligt.

Oavsett om du söker den ultimata hanteringen av sjukfrånvaro, det perfekta verktyget för systematiskt arbetsmiljöarbete, marknadens mest kompletta rehabstöd, smidigaste personalanteckningarna eller ett tillbudssystem som hela tiden håller koll, är vi säkra på att vi skulle vara en jättebra partner till dig.

Våra produkter
Aktuellt
1 april 2024

Novi till Ydre kommun

Vi på Miljödata ser fram emot att Ydre kommun väljer ytterligare ett av våra systemstöd. Med hjälp av systemet Novi kommer kommunens chefer få en fullständig kontroll på dokumentationen gällande medarbetarna. Novi gör det enkelt för chefen att dokumentera allt från medarbetarsamtalet till misskötsamhets ärendet.

Stort tack att ni väljer våra system och vi ser fram emot ett långvarigt samarbete tillsammans!

25 mars 2024

Novi till Ödeshögs kommun

Personalanteckningarna kommer nu bli enkla att hantera för kommunens chefer. Med hjälp av Novi kommer kommunen ha fler system från oss på Miljödata och vi är glada att även Ödeshögs kommun prioriterar sina chefer och deras arbetsmiljö.

Stort tack för att ni väljer system från oss.

22 mars 2024

Novi till Melleruds kommun

Medarbetarsamtal, Skriftliga varningar, Personaldokumentation, Lönesamtal och mycket mer blir nu enklare för Melleruds kommuns chefer när de valt att införa Novi.

Stort tack att ni har ett fortsatt förtroende för våra system och vi ser fram emot ett långvarigt samarbete tillsammans.

Eslövs Kommun logga som referens för miljödata
Linköpings Universitet logga som referens för miljödata
Region gotlands logga som referens för miljödata
Kristianstads kommun logga som referens för miljödata
Örebro logga som referens för miljödata
logga på Göteborg stad kund till miljödata