Speditör


:)


Skönhetstävling För Transportbranschen

Snart blir det dags att introducera en skönhetstävling för folket från transportbranschen, de som vill delta måste vara anställda inom trasport, spedition, logistik. Trans Den Europeiska Fraktbörsen kommer att hålla tävlingen http://logintrans.se/ det kan vara verkligen en rolig grej och det kommer att vara stort.

 

MVH

Marek


Allt fler länder vill ha Cabotagereglder införda

Sverige vill ha regler införda i den svenska lagstiftningen på samma sätt som Finland, och tidigare länder som Tyskland, Italnien och Ungern. Jag tycker att detta är en ganska rimlig lösning på problemet. Visst man försöker försvara ju sina egna intressen, man får också hoppas att den svenska regeringen kommer att tänka efer före innan införandet av högre skatter på disel. Detta kan få katastrofala konsekvenser för den svenska åkerinäringen. Men om flera inhemska åkare och andra företag vill vara med och utnyttja sina starka sidor på den inhemska marknaden kan de använda sig av fraktbörsen Trans http://sw.trans.eu/ samt företagssidan http://logintrans.se/

MVH
Marek

Transportmönstret inom Skandinavien

Hej,

Jag undrar vilka fördelningar som finns i Skandinavien när det gäller förare som kör i respektive länder. Jag menar det verkar lite tveksamt att normän skulle utgöra den största förargruppen. Vilka är de som kör mest altså, är det danskar kanske svenskar, eller kanske finnar. och sedan hur är det med fördelningen och här menar jag förhållandet mellan land och utländska förare, egentligen när man tittar på detta som en riktig speditör Europas karta liknar en vägnät och det finns inget ställe dit man inte kan komma, Det finns förkortningar och snabba ordrar man kör ju hela tiden. Sverige - Spanien - Italien - Bulgarien http://logintrans.se/

http://sw.trans.eu/


Tidigare Cabotageregler i Finland

vad tycker ni om att Finland inför Cabotageregler innan EU gör. Själv tycker jag att Finland får göra som de vill - de försvarar ju sina egna intressen med tanke på hur omvärlden funkar. Så har det alltid varit. Däremot vill man hitta transporter som räcker till alla skall man gå in på http://www.logintrans.se och på http://sw.trans.eu/ . Jag är nyfiken på när EU kommer att införa de nya Cabotagereglerna det är det första, för det andra undrar jag om nya länder, oftast de lite rikare som gränsar mot lite fattigare kommer att följa Finlands exempel - det vore ändå en ganska naturlig utveckling.

MVH
Marek

Börjar man se ljuset i tunneln

Det verkar som någonting börjar hända i världen. Först syns förändringen i finansvärlden , lite mer positiva signaler från börserna världen över. När börjar det i Transportbranschen, när kan man förvätna sig egentligen att det börjar gå uppåt igen för det måste komma förr eller senare, försök logga in på där ditt företag kan hitta nya möjligheter Fraktbörs
Detta kan göra att ditt företag får nya transport uppdrag och din speditionsverksamhet får nya öppningar kolla okcså sidan TRANS

Ett minimipris inom åkerinäringen i Europa?

Är du för eller emot ett minimipris för godstransporter för en km i Europa?

EUs utvigdning med de nya länderna framför allt från Central och Öst Europa innebär att en väldig stor grupp av billiga åkare från dessa länder dyker upp/kör på våra vägar. Således Konkurrensvillkoren, spelregler är inte samma för alla aktörer. Med tanke på att åkare från Östeuropa har lägre arbetskostnader och service kan vi i många fall prata om prisdumpning. Å andra sidan företag som annonserar frakter/laster bland annat speditionsfirmor kan tack vare dessa åkare reducera transportkostnader vilket i kristiden har en stor betydelse i synnerhet att Kvalité på de utförda tjänsterna är oftast jämförbart. För att hindra prisdumping och säkra lösnsamheten inom branschen överväger EU:s transportkommission att införa ett minimipris inom åkerinäringen för transport av gods. Vad tycker du själv om detta, tycker du att det är dags att skyda sin egen marknad och sina egna åkerier. Vi på Logintrans för debatten på bred front.

MVH
Bartek Banka

Fraktförmedling

Vilken är enligt er åsikt det bästa fraktförmedling företag som finns på marknaden idag? Använder ni deras tjänster frekvent är dem pålitliga. Kolla detta för exempel http://sw.trans.eu/ och säg om det finns liknande och om de är på något sätt bättre. Jag tror att den är den enda som funkar på det sättet. Det kan hända att andra sajter använder information som finns på dessa fraktförmedling service till sina egna syften. Funkar fraktförmedling bra i öra ögon, kan man spara tid, pengar, kan man knyta massa bra kontakter framför allt utomlands inom EU.


MVH
Marek

Fraktbörs - svenska marknaden den tuffaste i hela världen?

Jag vet inte om ni kan hålla med mig att Sverige är den tuffatse marknaden i hela världen med tanke på mentalitet och regler och annat. Det är svårt att slå sig igenom, krav är höga, regler likaså, svenska folket är vana vid det bästa, man är väl medveten om sina rättigheter. Jag måste säga dock att jag inte är orolig för framtiden, svenska företag klarar sig bra även åkeri och spedition branschen. Slugheten och framåtandan samt den svenska tysta diplomatin är bra vapen mot konkurrensen. Fast man borde ha mycket starkare representation i EU tycker jag faktiskt inte den gamla nivån. Sverige måste dock sluta spela en föregångsland inom Natur och andra uppfinningar typ en liter bensin 60 kr eller något liknande på så sätt dödar ni era egna, och tanken är att främja dem eller hur. Fratkbörsen gör det möjligt för svenska företag att etablera sig på den europeiska marknaden http://sw.trans.eu/ och  www.trans.eu/se. Det man måste göra är lite mera gå på gräsnen stilen, ta hand om sina egna främst sluta vara den bästa i klassen de ofta klarar sig inte så bra faktiskt.

 

MVH
Marek


Spedtion - förr eller nackdelar

för en tid sedan hörde jag att egentligen speditörer inte är nödvändiga för att ofta de har inte egna bilar, flottan - vilket innebär att de inte har några kostnader - det e inta alla fall av detta men ganska ofta förekommande - det handlar om en välorganiserad nätverk som leder till stora fördelar. vad tycker ni om detta, vill ni hitta det som är bäst kan ni besöka http://sw.trans.eu/. Det är inte lätt särskilt för små åkerier som försöker klara sig men ofta kan det vara lösningen att gå samma och jobba för stora speditörer.

MVH
Bartek

Transportörer väntar på dig!!


Varför skall man betala så många människor?

Som tillverknings eller handelsföretag måste man frakta sina varor - antingen har man sin egen flotta eller anställer man speditörer/åkare som är specialister på område. Men skulle det hända att man har lite ovanliga rutter eller man befinner sig för någon anledning på platser som är lite exotiska så kan man använda börsen TRANS för transport för sina gods sw.trans.eu. Du kan se och besöka en sida för mer information om detta - mycket bra och pålitlig fraktbörs logintrans.se. Europa är ju numera ganska förendad snart skillnader kommer att bli mycket mindre än nu och konkurransen kommer att öka. Vad tycker ni om detta. Det finns massa med åkare och speditörer som erbjuder sin transpor - det som behövs är flera tillverkningsföretag som erbjuder sina varor då kan man kontakta åkare direkt utan att betala andra för detta - alla vinner på detta tycker jag - åtmistone med tanke på dagens läge. 70 talet är borta där man kunde åka en lastbil 40 i timmen och ta 2 dagars ledig på den spanska kusten - rommantiken är borta, marginalerna är mindre och mindre.

MVH
Marek

Krisen och billig transport

Hej,

Jag skulle vilja veta hur den ekonomiska krisen påverkar tranportbranschen - det finns ju vinnare och förlorare som med allt annat här i livet. Många tranport företag går under, andra klarar sig och noterar ett positivt resultat. Jag anser att man måste försöka hitta alla möjliga sätt för att klara sig och förbättra sin verksamhet. Det finns en börs som är fri, finns ingen hake där ju fler användare finns där både transportörer och andra företag då kan det börja rulla framåt. Det finns inga mellanhänder utan man kontaktar åkare eller andra börsanvändare genom affärsmessenger. Det finns för och nackdelar med allt som sagt med programmet tillhör de bästa på marknaden. Kolla sidorna se.trans.eu, www.trans.sw  www.logintrans.se

Sök Ledig transport och och fordon





Med Vänliga Hälsningar
Jon

Frakt

Hur kan man förmedla frakter på bästa möjliga sätt, finns det fraktkontor. Jag vet att det finns sajter som gör detta. Transport och frakt förmedling kan kommer att öka tillsammans med ökande taknten på globaliseringen och konsolideringen av den europeiska marknaden liksom unifieringen av regelverket och slutligen kanske den gemensamma valutan. Jag vill veta och ta kontakt med företag eller små firmor som sysslar med en sådan verksamhet. Det finns följande aktörer närmanre bestämt en frakbörs som sysslar med detta www.logintrans.se samt http://sw.trans.eu


MVH
Jon

RSS 2.0