Toyota Supra MKIV Eurospec SINGEL 6vxl "GlassBilen" (1995)


18 784 visningar (3 idag)


Toyota Supra MKIV Eurospec SINGEL 6vxl
8
Toyota Supra MKIV Eurospec SINGEL 6vxl
4
Toyota Supra MKIV Eurospec SINGEL 6vxl
3
Toyota Supra MKIV Eurospec SINGEL 6vxl
1
Toyota Supra MKIV Eurospec SINGEL 6vxl
5
Toyota Supra MKIV Eurospec SINGEL 6vxl
22
Toyota Supra MKIV Eurospec SINGEL 6vxl
76
Toyota Supra MKIV Eurospec SINGEL 6vxl
56
Toyota Supra MKIV Eurospec SINGEL 6vxl
1
Toyota Supra MKIV Eurospec SINGEL 6vxl
9
Effekt / Vridmoment
633 hk / 720 Nm
Motor, växellåda och avgassystem
Motor: 2jz-gte
AEM EMS
Boost Logic T-67 Dbb
Boost Logic 850cc spridare
Boost Logic 4" downpipe + 4" midpipe
Boost Logic 4" catback

Smidda CP kolvar
Smidda Eagle H profil Stakar
264 kammar + Brian Crower Springs och Titanium Retainers
ARP – Bultar
Dubbla walbro 255
Greddy kamdrev och kamrem
Greddy oil catchtank
Greddy fmic 3 raders
Fluidyne kylare och Spal fläktar
RaceCooling oljekyl 25 raders
HKS 50mm Wg
HKS DLI
Greddy Typ-R dump
K&N Filter


ACT heavy duty Koppling
Växellåda V160


TRD Oljelock
TRD Kylarlock


Bottendel:

Smidda CP kolvar vägda samt kontrollerad diameter. Ringgap inslipat enligt CP rek för turbo gatbil. Smidda Eagle H profil vevstakar med ARP 2000 bultar. Vägda samt uppmätt storända MAP diameter och ovalitet.
Nya Clevite 77 ram & vevlager. Blocket borrat & toppdeckat av Halmstad Motormekano. Därefter kontrollmätt MAP diameter & ovalitet / äggform ARP bultar till lager- överfall. ARP bultar till topp. Vevmekanism komplett med svänghjul/koppling/remskiva balanserat av TTR. Triggerhjulet fastlåst. Oljepump modifierad med större returkanal samt nitad packbox. Ny original toppackning. Målat block.

Motorbygget är gjort av Marco Gaver

Toppen:

Portad på insug & avgas. Planad, Mira frästa ventiler & säten. Ventiler kortade för att kunna justera rätt ventilspel efter Mira fräsning. Nya ventiltätningar. Bearbetad av Erland Cox

541hk / 594nm vid 1,0 bar

633hk / 720nm vid 1,45bar
Effekt och prestanda (ingående)
Ej angivet.
Chassi
Koni Dämpare + HR Fjädrar (Ställbart)
Fälgar, däck och bromsar
Fälgar: Abbozzo 19"

Däck bak: Yokohama 275 30 19
Däck fram: Yokohama 235 35 19

Bromsar fram: Brembo 6 kolvs ok
Bromsar bak: Brembo 4 kolvs ok

Skivor fram: AP-racing 15"
Skivor bak: AP-racing 14"
Interiör / Inredning
Recaro stolar
Custom gjorda dörrsidor i svart/grått skinn

Ratt: Momo racing
Växelknopp: MVP "supra”

A-stolpen:
Laddtryck Defi BF
Oljetemp TRD
Oljetryck TRD

EGT Defi BF
AEM:s bredbandslambda
Blitz turbotimer
HKS EVC6 Boost Controller
TRD RPM 10 000
Bilstereo och multimedia
Eclips Sterio och Kickers frontsystem: 6,5"
Exteriör / Styling
Orginal Front

RMM-läpp

TRD kolfiber huv

Erebuni Sidokjolar

98:ans bakljus
Framtidsplaner
Till salu till förmån för nytt bilinköp :)
Övrigt
www.supraclubsweden.se

www.jrm-racing.se
Ägarförhållande
Bilen införskaffades oktober 2010 och såldes 9 juli 2014
Skapad
19 december 2010
Uppdaterad
10 juli 2014
Benz@ns andra bilar
Senast inloggade besökarna