SSM - All ärendehantering i ett enda system

Service Support Manager (SSM) är ett av marknadens mest flexibla och prisvärda ärendehanteringssystem. Det passar både små och stora företag. Systemet stödjer vilken ärendehanteringsprocess som helst efter bara några timmars konfiguration, oavsett om det handlar om t.ex. fastighetsskötsel, personalärenden, IT-support eller traditionell kundtjänst. Eftersom systemet kan hantera ett obegränsat antal ärendehanteringsprocesser och tusentals användare, kan kunden växa med systemet. Finns som lokal installation eller molntjänst.

Skräddarsydd applikation med nöjd-kund-garanti

Vill ni billigt och enkelt ersätta gamla Access- eller Excel-baserade applikationer? Ger de standardprogramvaror ni tittat på inte riktigt den funktionalitet ni behöver? Vill ni undvika att betala dyra konsultpengar för att bygga ett eget system utan att veta vad ni får? Tack vare den flexibla och skalbara plattformen Remedy, som används av t.ex. amerikanska försvaret, Ericsson och NASA, kan vi snabbt och billigt leverera stödsystem för i princip vilken process som helst.

Marknadens vassaste Remedy-konsulter

Var och en av våra konsulter har arbetat med Remedy-plattformen från BMC Software i många år. Blå Tornet har därmed mer än hundra års samlad Remedy-erfarenhet. Vi är ofta och gärna involverade i hela utvecklingsprocessen, från kravinsamling till färdig produkt. Detta gör att vi har en stor förståelse för systemfunktioner såväl som affärsnytta.
Vi levererar vad vi lovar, på utsatt tid och till överenskommet pris.

Att arbeta tillsammans med Blå Tornet

I allt vi gör har vi en fanatisk inställning till kundnöjdhet. Vi ger oss inte förrän kunden är nöjd med vår insats och den produkt vi levererat. Tala gärna med vilken som helst av våra kunder så kan de berätta om sina erfarenheter av att arbeta med oss. Om vi inte tror att det finns förutsättningar att lyckas med ett uppdrag eller en implementation avstår vi hellre, än misslyckas med att överträffa kundens förväntningar.

Om uppdraget är att ta fram en kundspecifik applikation arbetar vi helst agilt. Tack vare att vi använder Remedy ARS som utvecklingsplattform kan vi visa den första körbara prototypen efter bara några dagar och vi visar sedan nya prototyper med några dagars mellanrum för att få feedback från användarna så snabbt som möjligt.

Ett urval av våra kunder:

Blå Tornet har direkt förstått oss, och våra förutsättningar, och anpassat systemet efter det. Vårt gemensamma arbete har fungerat helt smärtfritt och utan störningar. Allt har levererats på angivna tider och till överenskommet pris.Totalt sett är det här en mycket bra investering för våra kunder, för Arbetsförmedlingen och för vår personal.

Åke Fundhage - Arbetsförmedlingen

Blå Tornet har en förmåga att snabbt sätta sig in i vår miljö och förstå våra problem och frågeställningar. De har alltid levererat det vi kommit överens om och kommer inte sällan med förslag på lösningar som vi gärna utnyttjar. Kort sagt, Blå Tornet har visat sig vara en professionell och värdefull partner för oss och vi är väldigt nöjda med deras insatser.

Göran Larsson - Rikspolisstyrelsen

Vi hade hört mycket gott om Blå Tornet redan innan vi kontaktade dem. När det sedan visade sig att de omedelbart förstod organisationen så valde vi att inleda ett samarbete med dem. Att personkemin också fungerar väldigt bra gjorde inte vårt beslut svårare. De är väldigt serviceinriktade och flexibla och finns alltid till hands när vi behöver hjälp.

Susanne Wiik - Xmentor