torsdag28 mars

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Starta din prenumeration

Prenumerera

Forsman & Bodenfors och CP+B slås ihop i London: ”Ska åstadkomma fantastiska saker”

Byråer

Hon leder verksamheten: ”Spännande att bli välkomnad in i Forsman & Bodenfors-kollektivet”


Så landade Redgert samarbetet mellan superstjärnan och sportmärket

Kampanj

Daniel Redgert: ”Lärt oss hur Hollywood fungerar” ✓ Skalade bort mellanhänderna


Efter kritik om tystnadskultur – TV4 anställer ny marknadschef

Media

”Roligt att få ta mig an det här uppdraget”


”Inte så konstigt att många är trötta på reklam”

Resumé insikt

CD:n Erik Bielke ser mer kvantitet än kvalitet när kanalerna blir fler


Kompetenserna att leta efter i en AI-värld

Resumé insikt

Det ska du tänka på när du rekryterar ✓ ”Rollbeskrivningar som knappt går att leva upp till”


Så jobbar kommunikatörerna för att förändra bilden efter polisens skräcklistor: ”Inga no go-zoner”

Resumé insikt

Så hanterar kommunerna stämpeln som utsatta ✓ ”Använder oss som exempel för samhällsutmaningar” ✓ Politikerbesöket skapade frustration ✓ Tipset: Jobba över gränserna


Här är byrån bakom surret om Janne Anderssons nya gig

PR

”Strategin var att få ut nyheten på ett sätt som startade spekulationer”


Länge leve mänsklig kreativitet!


Så utmanar AI upphovsrätten – experterna om hur kreatörer kan skydda sitt material

Tech

Experterna om det viktiga undantaget inom EU att ha koll på ✓ Då finns risk för upphovsrättsbrott ✓ Därför bör avtalen ses över


Nils Andersson Wimby om AI och vikten av varumärket

Krönika

”Ju mer vi försöker automatisera desto mer avvägningar måste vår digitala betjänt göra själv”


Klarnas nya utseende ska framtidssäkra varumärket: ”Växt upp och blivit mognare”

Design

Varumärkeschefen om: ✓ Här är de största förändringarna ✓ Så lever ”Smoooth” kvar ✓ Härmapor: ”I vissa fall handlar det om direkta kopior”


Kapade 20 procent av arbetsveckan för att rädda byrån: ”Har gått väldigt bra”

Makro

”Nu ska vi göra lika mycket på fyra dagar som vi tidigare gjorde på fem”


Marknadscheferna: Här är kompetenserna som krävs av framtidens talanger

Resumé insikt

Så rustar reklamskolorna för framtiden ✓ ”Vi får inte tappa idé och kreativitet”


Noa lägger ner North Kingdom – Nina Amjadi lämnar

Byråer

Därför lägger Noa ned bolaget ✓ Han tar över affären


Tidigare F&B-chef bygger AI-verktyg – hjälper till i starten av kreativa processer

Affärer

Förtegen om uppdragen: ”Vi träffar några utvalda byråer och kunder”


Evelina Rönnung lämnade en bransch hon aldrig trivdes i: “Känslan har överskuggat allt”

Helgintervjuer

Stjärnan tappade tron på reklam, medelvägarna och livsstilen i Stockholm ✓ Så bygger hon egna varumärket ✓ Berättar om uppbrotten från F&B, Jr. och Hedvig ✓ Tror reklambyrån kommer att dö


De är Näringslivets 150 Superkommunikatörer – hela listan

Tävling

Resumé rankar 150 tunga namn som genom sin kommunikation får oss att tänka i nya banor.