Pengarna är dina, fram till döden
Reklam, ja tack!
I ett år har Plånbokens programledare Björn Häger låtit reklamen flöda hem i brevlådan. Resultatet har blivit en rejäl bunt färgglada erbjudanden. Men vilka är det som fortfarande försöker locka oss att handla genom reklamblad? Och lönar det sig verkligen?
Nya vägar att påverka
När allt fler säger nej till reklam hittar företagen nya vägar att påverka. Numera ingår produktplacering i så gott som varenda storfilm och även i böcker börjar varumärken dyka upp allt oftare. En annan het trend just nu är kända författare och artister som skriver avtal med varumärken om att både representera dem i sina verk och i reklam.
Expertsvar
- Jag har säsongsarbetat på massor av ställen under livet. Hur gör man för att se till så att man få all pension man har rätt till? Den och fler lyssnarfrågor besvaras av vår pensionsexpert Mikael Nyman.