Marknadscheferna som inte tävlar: ”Får bekräftelse på annat håll”Resumé insiktTävlingskritiken från annonsörerna: ”Blivit en inflation” ✓ ”Svårt att vinna med osexiga varumärken” ✓ Utbredd skepsis
Hemköp lanserar nytt konceptReklam”Fler goda dagar” – se den humoristiska filmen framtagen tillsammans med FLX
XL-Bygg hyllar proffsen i OS-kampanjenKampanjTre månader till sommar-OS – officiella sponsorn släpper ”En riktig supporter”
Polarbröd och Friends låter dig skapa personliga låtar – ska öppna upp för svåra ämnenKampanj”Vill göra riktiga bangers med texter om att käka mackor tillsammans”
Byrån med fyra manliga creative directors: ”Funkar väldigt bra”ByråerSå jobbar byrån med mångfald: ”Vi har nått långt i vårt arbete”
Talanglistan: Här är Sveriges bästa kvinnliga kreatörerTävling7 av 10 nominerade kreatörer till Guldägget 2024 är män – här är din inspiration för att vända trenden
Tele2 berättar historien om Sverige och internet i ny poddMediaKända profiler och experter i Tele2:s nya satsning
Garbergs tar fram sagovärld för Lidls varumärke MatriketVarumärkeArt directorn: ”En komplex kreativ process”
Här är Valtech Radons första kampanj för ByggmaxKampanj”Att handla på Byggmax kan upplevas lite annorlunda”
Picadeli hakar på trenden: Lanserar grönvit sommarkollektionPRVill bli det självklara valet på strandutflykten
Brittiska prinsparet satsar på kommunikationMorgonsvepetBrittiska prinsparet Prins Harry och Meghan Markle anställer i sitt kommunikationsteam, Tesla skär ner på avdelningen för reklam och 112:s nya sätt att kommunicera via en app är framgångsrikt, det och mer i tisdagens morgonsvep.
Luleå söker ny kommunikationspartner – avtalet värt 60 miljonerByråvalKommunen behöver kreativ höjd och spetskompetens
Efter Fröken Snusks fuckboi-låt: ”Oroad över budskapet”PRVoi-vd:ns försäkran: Inget gemensamt pr-trick ✓ Bryter mot användarvillkoren
Ny tjänst ska få matinspiration från influencers att bli köpReklam”Alltid strävat efter att vara en bro mellan inspirerande innehåll och köpbeslut”
Lindex nya globala koncept ska återspegla det verkliga livetKampanj”Min ambition med denna film var att göra något oväntat för en underklädeskampanj”
Talanglistan: Här är Sveriges bästa kvinnliga kreatörerTävling7 av 10 nominerade kreatörer till Guldägget 2024 är män – här är din inspiration för att vända trenden
Gubbägget 2.0: Sju av tio nominerade kreatörer i Guldägget 2024 är mänTävlingResumé kartlägger Sveriges finaste reklampris ✓ ”Mansdominerad bransch” ✓ ”Mest män” ✓ ”Då har man ett problem” ✓ Profilens lösning på problemet
Hon lämnade en bransch hon aldrig trivdes i: “Känslan har överskuggat allt”HelgintervjuerStjärnan tappade tron på reklam, medelvägarna och livsstilen i Stockholm ✓ Tror reklambyrån kommer att dö