En översikt över systemQ

Introduktion

SystemQ är ett heltäckande affärssystem utvecklat för att fylla alla behov ett modernt företag behöver för att kunna skötas på ett smidigt sätt. Dagens samhälle har höga förväntningar på de produkter och tjänster de använder. Det kräver att dagens företag har en hög flexibilitet för att kunna tillfredställa sina kunder. SystemQ samlar allt du behöver i ett system, från bokföring till butikslösningar, lager och mycket mer. Då vi även är auktoriserade återförsäljare för HP, Compaq och Cisco, kan vi alltid erbjuda förmånliga priser på helhetslösningar. Nedan Hittar du en kort introduktionsfilm som ger en översikt över systemet.

Funktionalitet

SystemQ har funnits i snart 30 år och utvecklas hela tiden så att den i dag hanterar den senaste tekniken. SystemQ täcker betydligt fler av företagens funktioner än någon konkurrerande lösning. SystemQ är mycket flexibelt och lätt att anpassa. Dessutom har SystemQ Öppen källkod, d.v.s. kunden får tillgång till källkoden på sin server Färdigt att köra igång direkt Många system är som en verktygslåda som kräver mycket anpassning och konsulttid för att sätta ihop. Så är inte fallet med affärsystemet SystemQ som är färdigt att köra, du kan komma igång på bara någon timme. Det behöver ej ta lång tid och kräva stora resurser för att komma igång med ett nytt affärssystem som kan klara av mycket. Företag med flera klienter Ett obegränsat antal bolag kan samtidigt köra på en SystemQ-server SystemQ är lätt att integrera med andra system SystemQ har även funktioner så att det är lätt att integreras mot andra program, kunder och leverantörer. Inom ditt företag kan SystemQ-programmen kopplas ihop med andra program enligt standard SQL och ODBC-protokoll Integration av ett affärssystem kan delas upp i följande områden:
Sammanfattning över modulerna i systemQ


  • CRM, Affärskontakter
    Kunder, prospects och leverantörer lagras i en gemensam databas
  • Säljstöd & marknadsföring
    Program för att effektivisera säljarnas arbete
  • Försäljning
    Allt från offert till utleverans och fakturering av kundorder
  • Butiksdata
    Kassaterminaler för försäljning i butik
  • Lager med flera
    olika lagerplatser Avancerad lagerhantering som hanterar företagets logistik
  • Artikelregister
    Hantering av artiklar
  • Inköp
    Inköp av varor till lagret, inleveranser och avstämmning mot leverantörsfakturor
  • Material och produktionsstyrning, MPS
    Rutiner för att hantera strukturartiklar, tillverkningsorder nettobehovsberäkningar
  • Kundreskontra-Fakturering
    Kundreskontra, fakturering, inbetalningar, påminnelser, avtalsfakturering
  • Leverantörsreskontra
    Hantering av leverantörsfakturor, utbetalningar
  • Bokföring & ekonomi
    Ekonomisystem för bokföring, ekonomiska rapporter, rapporter till myndigheter
  • Löner
    Affärssystemet innehåller en komplett lönemodul. Utbetalningar av löner, rapporter till myndigheter, skatteredovisning
  • Statistik
    Statistik över inköp och försäljning fördela på kunder, artiklar och leverantörer
  • E-handel med EDIFACT
    Elektronisk handel i Affärssystemet
  • Internethandel
    Integrerad web-butik
  • Web-order
    Orderegistrering för kunder över Internet