TILL SALU: Dodge W200 (M880) (4WD), 1976 års modell.

Pris: 42.500 kr

Motor: 318 (5,2 liter V8 bensin)
Automatväxellåda: 727
Fyrhjulsdrift: Transfer case NP203 fulltime 4x4 med diff.lock (fyrhjulsdriften fungerar fint, men diff.locken är svår att få in ibland)
Dana 44 framaxel, Dana 60 bakaxel.

M880 avser att den har varit ett miltärfordon tillhörande US Air Force.
Bilen användes som servicebil för att bl a el-starta helikoptrar fram tills 1995 på den stora flygbasen
i Ramstein, Tyskland, som tillhör US Air Force. Sedan 1995 var det tre st tyska
vanliga "svensson" (Fritz hehe) ägare på den. Jag importerade bilen våren 2008 från Tyskland.
Den är skattefri och besiktigad tills våren 2011 (besiktning vartannat år).

Ny kylare, ny förgasare, nytt batteri, generator, nya stift, tändkablar, Pertronix ignitor kit,
Ferritta dubbelt rostfritt avgasystem, nya headers, ny styrservo, styrväxel, styrstång,
ny startmotor, ny bromscylinder mm mm. Allt bytt våren 2009, inte gått många mil sedan dess.

Bilen är fin på undersidan, ingen rost att tala om förrutom ett hål på ett stabiliseringsstag (se bild nedan).
Lacken är ganska dålig pga ett dåligt lackjobb hösten 2008. Lacken har redan börjat släppa och flyga av (!),
lite ytrost har kommit fram på några ställen, men absolut ingen genomgående rost.
Bilen var mörkblå från början (US Air Force 70-tals färg-schema).

Fyra st stora extraljus på en kraftig båge som går ner över flaket.
Elektriskt fällbara antenner på bågen.
Mp3-stereo, 27 Mhz radio, Tom Tom GPS mm

Säljare:
Kenneth Löf, Telefon 0303 - 33 60 93, Mobil 070-4567086
Epost: kenneth.lof@codefactor.se


 


Exteriör 1.



Exteriör 2.



Exteriör 3.



Exteriör 4. Antennerna nedfällda.



Exteriör 5. Antennerna uppfällda. Aluminiumflak med verktygslåda också i aluminium.



Extra batteri i vektygslådan. Bilen går alltid att starta med det vanliga batteriet, även om detta batteri är tomt.



Hi lift domkraft.



Exteriör 6.



Exteriör 7.



Dålig lack. Lackad hösten 2008 utan grundfärg = lacken släppte efter ett år... :-)



Spackel släppt. Det var en buckla på taket som spacklades vid den dåliga lackeringen... Bilens blåa orginalfärg syns.



Underrede. Ingen direkt rost att tala om.



Enda rostskadan som skulle behöva svetsas. Ingen bärande del, utan det är bara ett stabiliseringsstag för vänster karossplåt.



Motorrum.



Motorrum. Grenrören är bytta för två år sedan, men de förlorar fort sin glans...



Motorrum. Kompressortutan.



Interiör 1.



Interiör 2.



Interiör 3.



Interiör 4.