bankrobber.se >> swe >> bilarna
MOTORVOLYM: |
509 cui (8,3L) |
BLOCK: |
Dart Big M block m 4.500 borr |
VEVAXEL: |
4.000" HRC |
STAKAR: |
Fowler |
KOLVAR: |
Venolia |
TOPPAR: |
Dart Pro1 |
VENTILER I/O: |
Manley 2.30 / 1,92 |
KAMAXEL: |
Bullit Custom |
KOMPRESSOR: |
Littlefield 14:71 Hi Helix (+25%) |
INJEKTOR: |
Enderle Buzzard Catcher |
SOPPAPUMP: |
Enderle mekanisk |
BRÄNSLE: |
Metanol |
VÄXELLÅDA: |
Powerglide |
TURBIN: |
10" Neal Chance | |
CHASSI: |
Balkchassi, Strange framvagn (7.50) |
BAKAXEL: |
9-tummare |
UTVÄXLING: |
4:11 |
DÄCK Bak/Fram: |
16"x33"x15" / 7,5"x25"x15" |
FÄLG Bak/Fram: |
Weld Alumastar 15"x15" / 4,5"x15" |
KAROSS: |
-58 Plymouth Suburban |
MATERIAL: |
Glasfiber och Kolfiber |
VIKT: |
1355kg (2006) |
SKÄRMAR: |
Dubbla Stroud |
BÄLTE: |
5-punkts Simpson 3" |
INSTRUMENTERING: |
Autometer |
BÄSTA TID: |
1/4 (402m): 7.20 / 302km/t 1/8 (201m): 4.64 / 245km 60ft: 1.09 | |
|
MOTORVOLYM: |
496cui (8,1L) |
BLOCK: |
Cheva BigBlock, 4 bultat Talldeck med 4.310 i borr (496cui) |
VEVAXEL: |
Strokead 4.250 Smidd |
STAKAR: |
Manley Stålstakar H-beam |
KOLVAR: |
Aluminium kompressorkolvar |
TOPPAR: |
Rektangulär-ports gjutjärnstoppar |
VENTILER I/O: |
Manley 2.30 / 1,88 |
KAMAXEL: |
Crane med 708 Lyft |
KOMPRESSOR: |
8:71 Streetblower |
FÖRGASARE: |
Dubbla Mighty Demon 750cfm Dubbelpumpare |
SOPPAPUMP: |
B&G |
BRÄNSLE: |
98 på gatan / Sunoco GP-Plus 114 oblyad på banan | |
CHASSI: |
Ombyggt orginalchassi med 4-länk o Ford 9-tummare. |
BYGGARE: |
Muscle Cars Sthlm |
BYGGÅR: |
ca 2000 |
DÄCK Bak/Fram: |
18,5"x31"x15" / 185x55x15 |
FÄLG Bak/Fram: |
Centerline Pro 15x15 /Weld 4,5x15 |
KAROSS: |
-88 Camaro Z-28 |
MATERIAL: |
Plåt |
VIKT: |
1670kg inkl förare |
INSTRUMENTERING: |
Autometer |
VÄXELLÅDA: |
Fullpreppad JW TH400 |
TURBIN: |
9 " JW turbin (för kompressor) |
BÄSTA TID: |
(1/4) 9,40/235 (1/8) 5,96/*** | |
| |
|