bankrobber.se >> swe >> bilarna



MOTORVOLYM:
509 cui (8,3L)
BLOCK:
Dart Big M block m 4.500 borr
VEVAXEL:
4.000" HRC
STAKAR:
Fowler
KOLVAR:
Venolia
TOPPAR:
Dart Pro1
VENTILER I/O:
Manley 2.30 / 1,92
KAMAXEL:
Bullit Custom
KOMPRESSOR:
Littlefield 14:71 Hi Helix (+25%)
INJEKTOR:
Enderle Buzzard Catcher
SOPPAPUMP:
Enderle mekanisk
BRÄNSLE:
Metanol
VÄXELLÅDA: Powerglide
TURBIN: 10" Neal Chance

CHASSI:
Balkchassi, Strange framvagn (7.50)
BAKAXEL:
9-tummare
UTVÄXLING:
4:11
DÄCK Bak/Fram:
16"x33"x15" / 7,5"x25"x15"
FÄLG Bak/Fram:
Weld Alumastar 15"x15" / 4,5"x15"
KAROSS:
-58 Plymouth Suburban
MATERIAL:
Glasfiber och Kolfiber
VIKT:
1355kg (2006)
SKÄRMAR: Dubbla Stroud
BÄLTE: 5-punkts Simpson 3"
INSTRUMENTERING: Autometer 
BÄSTA TID:

1/4 (402m): 7.20 / 302km/t
1/8 (201m): 4.64 / 245km
60ft: 1.09





MOTORVOLYM: 496cui (8,1L)
BLOCK:
Cheva BigBlock, 4 bultat Talldeck med 4.310 i borr (496cui)
VEVAXEL:
Strokead 4.250 Smidd
STAKAR:
Manley Stålstakar H-beam
KOLVAR:
Aluminium kompressorkolvar
TOPPAR:
Rektangulär-ports gjutjärnstoppar
VENTILER I/O:
 Manley 2.30 / 1,88
KAMAXEL:
Crane med 708 Lyft
KOMPRESSOR:
8:71 Streetblower
FÖRGASARE:
Dubbla Mighty Demon 750cfm Dubbelpumpare
SOPPAPUMP:
B&G
BRÄNSLE:
98 på gatan / Sunoco GP-Plus 114 oblyad på banan

CHASSI:
Ombyggt orginalchassi med 4-länk o Ford 9-tummare.
BYGGARE:
Muscle Cars Sthlm
BYGGÅR:
ca 2000
DÄCK Bak/Fram:
18,5"x31"x15" / 185x55x15
FÄLG Bak/Fram:
Centerline Pro 15x15 /Weld 4,5x15
KAROSS:
-88 Camaro Z-28
MATERIAL:
Plåt
VIKT:
1670kg inkl förare
INSTRUMENTERING:
Autometer 
VÄXELLÅDA:
Fullpreppad JW TH400
TURBIN: 9 " JW turbin (för kompressor)
BÄSTA TID: (1/4) 9,40/235 (1/8) 5,96/***