FAQ

Top 5 FAQ

1.) Jag kan inte betala till ertbankkonto, vad är fel?
2.)
Jag beställde mer än en vara, kan jag få rabatterat pris på frakten?
3.)
Hur formaterar jag min mp3spelare?
4.)
Jag har precis fått min produkt och den fungerar bra men hur fungerar det med garanti om jag skulle få något problem i framtiden?
5.)
Jag bjud på flera auktioner samtidigt, kan ni annullera ordern?

 

Alla FAQ
(Finner du inte din fråga ovan, vänligen sök i listan nedan)
 

Jag skickade en fråga och blev ombedd att titta på FAQ-sidan, varför?

- Eftersom en eller flera av dina frågor finns besvarade på denna sida. Vi får oerhört många frågor och för att kunna erbjuda snabb och god service samt att frigöra tid för att kunna behandla komplicerade frågor, är det önskvärt att du som kund kontrollerar om frågan finns besvarad här.


Jag kan inte betala till ert bankkonto, vad är fel?

- Numret är inget bankkonto-, utan ett bankgironummer. Bankgironummer är inte knutna till någon speciell bank och när betalningen görs kommer inte din bank att fråga efter vår bank.


Min mp3spelare uppger "no music" / hakar upp sig / stänger inte av sig / beter sig konstigt, men jag ser att det är låtar inlagda, varför?

- Detta innebär att du troligen har felaktiga filer inlagda i din mp2spelare. För att bekämpa piratkopiering har många skivbolag lagt upp felaktiga musikfiler på olika nedladdnings- och piratsidor. Detta får din mp2spelare att fungera inkorrekt. Detta är inget reklamationsärende och därför tillkommer en hanteringskostnad om du sänder din mp2spelare till oss för felsökning och detta visar sig vara fallet. En annan anledning kan vara att du använder ett format som inte stöds eller att musiken är licensierad eller skyddad. Lösningen är att formatera mp3spelaren och att inte installera samma fil igen (då samma problem kommer att uppstå igen.)


Hur formaterar jag min mp3spelare?

 För att formatera minnet på MP3-spelaren följ följande instruktion (KS102,KS119, KS125, KS119):


Jag kan inte installera den bifogade cd-skivan som kom med mp3spelaren, varför?

 - Denna cd är endast till för Windows 98. Använder du Xp kommer drivrutinerna att installeras automatiskt och cd-skivan behöver inte installeras.


Hjulet på min cykel vibrerar, är skevt, varför?

- Det är vanligt förekommande på nya cyklar eller då slangen har bytts ut. När du har cyklat lite kommer det dock att upphöra.


Växelväljaren på min cykel behöver justeras, är detta ett garantiärende?

- Detta är en service som måste göras på din cykel ibland men det är inget fabrikationsfel. Det är en följd av att äga en cykel med så många växlar och det faller inte under garantin. 


Min produkt fungerar inte eller fungerar inte korrekt och ....., kan jag skicka tillbaka den och få mina pengar tillbaka?

- Eftersom vi drabbats av mycket missbruk av detta skäl, tvingas vi att vara strikta på den här punkten. Är din produkt trasig trots att den inte har används ovarsamt eller gått sönder pga handhavandefel, kommer produkten, eller del av denna, att repareras eller ersättas av en ny. Pengar betalas inte ut men du skall få en fungerande produkt. Om garanti åberopas och tekniker finner att detta ärende inte faller inom garantinormen kommer du att bli ersättningsskyldig för eventuella hanteringskostnader.


Jag hade av misstag sönder min produkt, är det ett garantiärende?

- Garanti täcker fabrikationsfel, det täcker inte ovarsamhet, olyckor osv. Dylika ärenden är försäkringsärenden och kan eventuellt regleras via ditt försäkringsbolag. Om garanti åberopas och tekniker finner att detta ärende inte faller inom garantinormen kommer du att bli ersättningsskyldig för eventuella hanteringskostnader.


Jag behöver inte produkten längre, jag använder inte produkten så mycket längre eller jag läste inte produktspecifikationerna och produkten uppfyller inte mina förväntningar. Kan jag skicka tillbaka den och få pengarna tillbaka?

- Vi säljer endast nya oanvända produkter. Allt som inte är helt nytt har inget värde för oss då vi inte kan sälja den till någon annan. Därav köper vi inte tillbaka begagnade produkter. Vi hänvisar därför er till någon av de ställen där man kan sälja begagnade saker.

 
Jag behöver gå till tandläkaren, jag har gjort av med alla mina pengar osv måste jag fortfarande betala för min order?

Alla bud är bindande och påverkas inte av dylika omständigheter. Detta är en fråga som vi får mycket ofta och vi har ingen möjlighet att undersöka vilka personer som verkligen befinner sig i sådana tragiska omständigheter och vilka som bara använder dem för att upphäva ett ingått avtal. Vi beklagar dock djupt de personer som upplever personliga tragedier.


Vi skall ut och resa, vi behövde den här produkten för ett speciellt ändamål, händelse. Kan ni garanter att den ankommer i tid?

 - Tyvärr är det här utanför vår kontroll ibland. Allt vi kan göra är att hantera alla ordrar snabbt och effektivt men många saker kan ske som vi inte kan kontrollera såsom t.ex. miss av fraktbolaget, varan stulen av posten osv.


Jag beställde mer än en vara, kan jag få rabatterat pris på frakten?

- Varje enskild produkt är vanligtvis skeppad individuellt och kan skickas via olika firmor och från olika destinationer i olika paket. Därav kan vi inte tyvärr inte erbjuda någon mängdrabatt.


Jag betalade just, när kommer ni skicka min order?

Er order kommer att skickas när pengarna är oss tillhanda. Detta tar vanligtvis mindre än tre dagar. Du kommer att få ett mail när din vara har skickats.


Jag fick just ett mail om att min produkt har skickats, hur lång tid tar leveransen?

- Avtalet med vår speditör är inom 10 arbetsdagar men vanligtvis kommer de inom tre dagar. Enligt vår överenskommelse med speditören har vi ingen möjlighet att spåra försändelser innan 10 arbetsdagar har gått.


Jag har precis fått min produkt och den fungerar bra men hur fungerar det med garantin om jag skulle få något problem i framtiden?

- Du bör skriva ut mailet från oss som du fick när din produkt skickades och spara det på ett säker ställe som garantisedel. Om du mot alla odds skulle behöva åberopa garantin skall ni kontakta oss som säljare först.


Jag bjud på flera auktioner samtidigt, kan ni annullera ordern?

- Om auktionen inte har stängt kan du kontakta kundtjänsten på den auktionssida du använt och få dem att dra tillbaka ditt bud. Annars är alla bud bindande.