Marknadsförings- & varumärkesstrategi

Marknadsföringsstrategin syftar till att brygga ihop aktörens värdeskapandeförmåga med marknadens värdeefterfrågan. Marknaden segmenteras i målgrupper och målgruppernas preferenser ligger till grund för utformning av aktörens erbjudande. Målgruppens preferenser utgör även tillsammans med konkurrenters position grunden för aktörens egen positionering.

Marknadsföringsstrategin definierar värdet som erbjuds marknaden i form av erbjudanden.

Varumärkesstrategins syfte är att perceptionsmässigt placera erbjudandet i enlighet med vald position och styrka erbjudandet med gripbara och ogripbara attribut som tilltalar målgruppens preferenser och särskiljer erbjudandet från konkurrenters erbjudande.

Vi har lång teoretisk och praktisk erfarenhet av nationell och internationell marknadsföring från ledande befattningar och från uppdrag. I nära samarbete med våra kunder hjälper vi dem med hela kedjan från segmentering, analys, målgruppsidentifiering och positionering till formuleringen av erbjudandet i termer av produktattribut så som pris och garantier, distribution och marknadskommunikation.

 

Till toppen av sidan