Allforce
Street Rods |
||||||||||||||||||
Flera ändringar jämfört med orignalets kaross var nödvändiga för att få funktionen med den dolda suffletten fulländad. Alla modifieringar har dock gjorts så försiktigt som möjligt för att bibehålla originalutseendet på 1932 års roadster kaross. Tittar du närmare så ser du att dörrarna har förlängts 3 tum för att få ett bättre insteg och anpassning mot suffletten. Dörrarna är också lite ändrade i framkant för att få dörrarnas fönster att ansluta till vindrutan. Torpeden är specialdesignad tillsammans med den unika vindruteramen med gummilister för sidorutorna. Dörrfönstren är böjda och är framtagna exklusivt för denna kaross. Under en öppningsbar cablucka - tonneau cover - bakom sätet ryms hela suffletten. Förarutrymmet är förlängt med 2,5 tum för att ge bättre benutrymme och därmed högre sittkomfort. Karossens yttermått och även bakluckan är dock fortfarande troget originalet. Utseendet med cabben uppe blir att bilen ser ut att vara längre framtill och med kortare baklucka tack vare att vindruteramen lutar: Därmed kommer sufletten 2 tum längre bak. I USA byggs street rods med denna kaross till 95% utan skärmar. Därför är hjulhusen mycket snyggt utformade för skärmlösa bilar. Detta innebär att originalbakskärmar eller bakskärmar från t ex. Brookville måste modifieras något för att passa till karossen. Alternativt kan karossens hjulhus modifieras. Suffletten har ett yttre lager av högkvalitets Haartz textil och kan fås i olika färger. Bakrutan i sufletten är av glas och har en ram i rostfritt och krom. En rod byggt med denna unika
kaross ger en bil med högt användarvärde, speciellt i vårt nordiska klimat. Med
installerad värme i kupen blir även den kyliga sommarkvällen till en njutning! Samtliga bilder på vår hemsida
på projektbilar och färdiga bilar visar bilar byggda med Dearborn Deuce karossen.
|
||||||||||||||||||
|